lördag, januari 29, 2011

Dop med plusmeny

Vi är nyss hemkomna från Stockholm och med vi menar jag Inez, Sixten och jag. Magnus tyckte att dagen behövde ytterligare förgyllning och åkte iväg till ett 30-års kalas.  Vi har varit på dop i den otroligt vackra Kungsholms kyrkan. Filippa skulle döpas och i allra största hemlighet hade föräldrarna planerat in att gifta sig :) Vi vart sena, sprang in i kyrkan, glömde kameran i barnvagnen så bildbevis uteblir...

Sixten börjar försöka stå upp, eller hur jag nu ska uttrycka det. Han är spänd som en bågsträng och svår att få att sitta i knät. Han var även den mest välklädda personen på dop/bröllopet i sin smoking!

Inez trivdes som fisken i vattnet. Satt som paralyserad i kyrkan och tittade på allt och sprang runt efteråt på mottagningen. Det märks att hon har börjat på dagis. För ett halvår sedan hade hon suttit klistrad i knät på oss när det är så mycket människor runtomkring som hon inte känner. Nu är det en ganska kaxig tjej (för kaxig kanske?) som springer fram och tillbaka mellan fikabordet och buffén.

Jag är tröttare än tröttast och ska nu slänga mig på soffan innan det är dags att mata Sixten igen.

Inez tyckte inte att Magnus och jag fixade hennes frukostmacka snabbt nog. Då löser man det på egenhand.

Jag bad Inez lägga fram ett grytunderlägg på bordet. Något verkar ha hänt på vägen mellan lådan och själva bordet...
Två rejäla tuggmärken, undrar hur det kom dit? Inez sa att det inte var hon...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar