söndag, oktober 30, 2011

Hittills

Som alltid när Gittan, alias farmor, är här blir det dåligt med bloggande. Hon hjälper till att passa barn och jag passar på att åka ensam till IKEA, gräva upp buskar innan grävskopan gräver bort dom, slipa hyllor, måla dessa hyllor och sätta upp dom, få upp krokar i badrummet, laga mat utan gråtande barn som hänger i hälsenorna, laga Sixtens byråer, städa på tomten och ja, det är det jag kan komma på nu. Förutom att passa barn stryker hon dessutom allt hon ser som kan ha ett veck på sig. Det är lyx!

Sixten har fyllt ett och hans ettårsdag firades i lugnt tempo, kalasat hade vi ju redan gjort. Tack för alla uppvaktningar, det värmer!! Ettårsdag innebär också ettårsbesiktning på BVC. Vi har haft samma läkare hela tiden och nu berättade hon att de faktiskt haft extra kolla på honom på grund av förlossningen. Men de ville inte oroa mig i onödan så därför fick jag inte veta det förrän nu. Skönt att jag inte vetat om det och skönt att de nu konstaterat att det inte blev någon skada. Puh! Han reser sig upp utan stöd och.... nej går inte, men det är nära nära!

Nu ska det pysslas vidare! Jag har fått någon form av nytändning och fnulat ut projekt som jag borde hinna och orka med efter läggdags, innan är det bara att glömma. Berättar mer när jag kommit igång.

Trevlig söndagseftermiddag på er alla!

Shoppingbruden!

Han har gått från att inte bry sig om möblerna runt omkring till att ha blivit en mästerklättrare.Ska jag behöva gömma undan möblerna...? Blir i och för sig lättare att städa, men nej, vi vill ha möblerna kvar. Får investera i kylpåsar och sårtvätt istället.

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att höra att allt är bra med Sixten och det var en bra läkare som inte oroade i onödan. Man oroar sig ju tillräckligt för de små liven ändå. Och det är ju jättebra att de har lite extrakoll, det känns tryggt. Kraaam!

    SvaraRadera