lördag, augusti 13, 2011

Sammandrag - eller ett smakprov från vår sommar

Magnus skulle jobba hela sommaren och under högsäsong blir det många jobbtimmar. Sådär kul tyckte jag, så ungarna och jag tog långsemester på västkusten. Det här har jag kommit fram till och det här har hänt.

• Vår pratsamma dotter har blivit en språkkanon.
• Jag åkte ner med en bebis och kom hem med ett barn. Sixten blev stor på fem veckor!
• Vi har har haft släktkalas.
• Vi har haft namngivning för Sixten. Eller ja, en namngivningsfika.
• Vädret har varit varmt. Lite för varmt för min smak, men kvällarna har varit underbara.
• När det har regnat har det regnat ordentligt.
• Sixten har lärt sig krypa.
• Jag har blivit brun trots idogt undvikande av sol. Parasollen blev min bästa vän (förlåt Magnus...)
• Någonting har hänt med Uddevalla. Människor har blivit positiva. Kanske är det jag som ändrats men det spelar ingen roll, någonting har blivit till det bättre!
• Emaus var lika fantastiskt som vanligt trots att jag blev biten av en kanin. "Nejdå Inez, den är inte farlig men vi ska gå ut härifrån NUU!"

Detta var vad vi gjorde på kvällarna.
"Mamma, mamma jag vill blåsa blubblor"! Ja hon säger så, blubblor.




Mormor visade upp sin koordination.

Vi har plockat blommor. Inez satte dom i vatten.


Han kryper!

Namngivningsfika och fullt med barn!

Jag (eller kanske mest Magnus) har lidit av mina sockerfall tillika humörsvängningar så nu går jag på diet.
Jag testar LCHF och det här är min frukost! Inte så tråkigt :)

Jag blir numera inte arg, jag blir hungrig och det har aldrig hänt förut.
Jag blir nu också mätt, har aldrig varit det förut, det har bara inte fått plats mer mat.

Emaus



1 kommentar:

  1. Och jag saknar att inte ha dig här nere....Tur att vi ses snart igen. Kraaaam!

    SvaraRadera