lördag, augusti 20, 2011

Tröttmössa på

Sixten har börjat att böka på nätterna. Han varken skriker eller gråter men han gnyr, masar fram och tillbaka och verkar orolig. Tror att det är fler tänder som bråkar för han är inte helt OK i magen. Men för er skull ska jag inte gå in mer på det :) Detta innebar att natten har tillbringats på soffan. Kl 02.00 började han. Vid 03.00 gick jag upp för att byta blöjan, då hade Inez kommit in till oss också. Hon vaknade av att jag steg upp och jag sa till henne att stanna kvar med pappa och att jag strax kommer tillbaka. Hon somnade igen - SKÖNT! Blöjbytet gjorde att Sixten blev ursinnig och det är lika med att han blir pigg som en mört. Vid 03.30 sitter jag med en vaken Sixten i famnen i ett mörkt vardagsrum, vågar inte tända någon lampa ifall han skulle bli ännu piggare av det. Då hör man några tassande steg i hallen och en röst som säger

- Mamma, mig vill titta TV!

Den sött sussande Inez var inte så sött sussandes... Med sig hade hon även sin nya ficklampa och Markus som hon lyste på. Efter evigheter (kändes det som) somnade vi alla tre på soffan. Inez liggande i ena änden. Jag sittande med Sixten i famnen. Och Sixten ligger som en utslagen groda på mig. 06.30 vaknade Inez glatt och undrade om TV:n var trasig...

-Pappa laga den!

Jag är trött. Jättetrött. Barnen är också jättetrötta. Kul dag? Nej. Men vi ska på middag hos Kruus ikväll så jag slipper laga middag.

20 augusti 2009

5 september (jag hade ingen bild  från 20 augusti, nära nog!) 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar