torsdag, september 15, 2011

Små konversationer

Inez sitter inne på sitt rum och läser en bok. Några sidor ligger utrivna bredvid henne.

- Inez, varför ligger några av sidorna bredvid boken?
- Jag vet inte... Jo mamma, jag vet!
- Vad hände då?
- Jag rev ut dom.
- Varför gjorde du det, då blir det ju svårt att läsa boken!
- Jag vill tejpa ihop den.

• • • • •

Det var dags för Sixtens välling.

- Mamma, jag hjälpa dig. Jag vill ge Sixten välling!!!!! 
- OK, sätt dig här då bredvid mig i soffan så kan du ge honom vällingen.

(en sekund senare)

- Mamma, han är mätt nu. Jag orkar inte hålla i flaskan längre.


• • • • •

- Men mamma, varför har du inte sminkat dig idag?

Sorgliga är att jag för ovanlighetens skull inte hade smink på mig. Brukar alltid dra en mascaraborste genom fransarna för att matcha de snygga mammorna på dagis :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar