söndag, november 13, 2011

Dop

Igår var vi på dop i Vänersborgs kyrka. Det var min kusins fösta barn som skulle doppas i vattnet. Kyrkan ligger mitt i stan och var jättefin. Prästen var jättebra! Ung, rolig och sjöng inte riktig i takt med orgeln. Ett bra dop helt enkelt! Det är sällan vi är uppklädda så passa på och njut...

Prinsessan Inez ville bli snygg i håret. Är hon glad över att lämna kvar My Little Ponysarna hemma?
Nej, inte alls.

Sixten var likgitlig.

"Titta mamma! Nu doppar han henne i vattnet!"

Och här är hon - Ainami Linnea Forsström.

Anar en viss klädtrend bland dagens yngre ungdom.

Goda hembakade tårtor.

För mycket intryck gör det svårt att äta. Vi begav oss in i köket och kladdade ner oss istälet.
Inte åts det mer för det. Det som var positivt var att jag hade matchat färgen på min blus med Sixtens mat.
Det vill säga, jag såg ren ut på de obligatoriska släktkorten. Jippi för mig!
Och här är det, familjekortet! Min pappa står bakom kameran och Inez VILL INTE!! vara med på kort.

Från vänster till höger:
Ingrid - stolt mormor, Claes & Sara - stolta föräldrar till Ainami,
Sixten & jag (visst ser jag ren ut!), Ainamis gammelmoster och tillika min mor Britta.

/Ärtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar