fredag, april 20, 2012

Make up för killar




Mina ansträngningar på morgonen är ganska minimala. Lite concealer för att dölja nattens vakna timmar och några drag med mascara och HÄPP klar! Misstänker att kollegorna kanske skulle uppskatta en hårborstes drag genom huvudet, men i ärlighetens namn glömmer jag ALLTID att borta igenom håret. Och det blir ändå rufsigt av mössan eller vinden eller alla pennor jag trycker in i håret när jag sitter framför datorn.

Sixten verkar ta det hela mycket mer seriöst. Han är snabbare än jag framme vis sminklådan (ja, jag har en sminklåda). Han startar med en puderbas för att sedan lägga concealer över större delen av ansiktet. Som ni kanske ser bör han använda en ton mer gjord för röd hy och inte som jag som tråkigt nog är mer åt det blå hållet. Han får sedan ett utbrott när jag tar ifrån honom diverse färgglada ögonskuggor för att sedan vägra hjälpa honom att öppna mascaran. Han väljer halsband med stor noggrannhet och försöker att fästa diverse hårattiraljer i det lilla fjun han har på huvudet. Så har vi det. Varje morgon.

1 kommentar:

  1. Det ÄR ju så spännande med sin mammas smink :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera