lördag, februari 05, 2011

Sixten loves Baby Semp

Sixten fick bakläxa på senaste vägningen. Han hade gått upp 5 gram på en vecka. Inte så mycket att skryta med tyckte varken barnmorskan eller jag. Vi åkte på att ge ersättning 3 gånger om dagen, 75 ml per gång. Jag tyckte att det lät lite så jag blanda ihop 200 ml första gången för att se hur mycket han faktiskt ville ha efter amningen. Det visade sig att han ville ha 200 (!) ml efter amningen. Vilket matvrak, han är nog släkt med mig ändå :) Man ser skillnad på honom bara på de fyra dagarna han har fått tillägget, magen börjar komma fram.

I torsdags fotade Magnus för Metro igen. Sportmat (eller vad det nu var...) Ni missar väl inte matkolumnen på torsdagarna? Vi skulle åkt på gala i fredags, Sveriges Bästa Bord hade sin årliga prisutdelning på Operakällaren, men det var glashalt på vägarna. Mellan soptunnan och postlådan dröp jag i backen två gånger, så tyvärr fick vi vackert stanna hemma.

Nu ligger Inez och sover, Magnus slappar i soffan med Sixten och jag ska dricka öl (ja, den är alkoholfri).
 
See ya!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar