tisdag, februari 08, 2011

Vägning

Imorgon är det dags. Sixten ska kontrollvägas och vi får se om han skött sig och gått upp i vikt. Eller snarare om mamma skött sig och sett till att han ätit ordentligt. Jag har som sagt struntat i vad barnmorskan sagt om hur mycket ersättning han ska få, och gett honom mer. Mycket mer! Han är nöjd och glad och visar inget tecken på någon magvärk - bra!!

Magnus verkar vara en magnet för nya projekt. Senast i raden är en kokbok (har iof varit på gång länge) men nu verkar det vara liiite mer på gång :)

Inez, Sixten och jag var på långpromenad i helgen. Vi gick runt hjorthagen och hade med oss obligatorisk matsäck. Inez var jätteduktig och gick själv långt över en kilometer. Sedan trillade hon i en isig snödriva och slog upp ansiktet. Efter det tyckte hon inte att det var så roligt att gå. Hon var jättetrött efteråt, somnade i vagnen (det gör hon aldrig annars) och vaknade först vid fem snåret på kvällen och det var för att jag väckte henne. Skön promenad, dock såg vi inga hjortar. Inte ens ett spår efter en hjort...




Inez fick tag på kameran och tog det här tjusiga (?) kortet på mig!

3 kommentarer:

  1. Vad spännande med en kokbok!!! Och vad mysigt med långpromenad och picknick. Jag vill oxå! Fast stackars Inez som slog sig...
    Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Det är lååångt kvar innan det blir någon bok, men visst är det spännande!

    SvaraRadera
  3. Låter mkt spännande med kokbok (kräver ett signerat exemplar =)
    Gillar skaprt kortet Inez tagit, ny karriär som fotograf?
    Kram Anna

    SvaraRadera