onsdag, maj 23, 2012

Försommar


Jag älskar den här tiden på året. Inte för att jag lider av vintern och hösten är min absoluta favoritårstid, men det känns som om jag vakar till liv. Det som är ännu bättre med försommaren när man har barn är att det enda som behöver kläs på är ett par skor och eventuellt lite solskydd. Inget brottandes med svettiga barn in i en overall som blir blöt efter en kort stund i snön. Inga vantar som är på vift. Inga blöta skor som blir kalla hur bra och dyra de än var när de köptes.

Det som är absolut bäst med försommaren och där vi bor är turisterna. Dessa otroligt roliga små grupper av människor som av okänd anledning klär sig likadant i sin lilla klunga. Idag passerade jag sex män iklädda samma typ av piké och jeans i matchande färgskalor och små cowboyhattar i läder. Fantastiskt! Det gjorde min dag :)

1 kommentar:

  1. Jag kan också gilla när man ser en klunga där alla ser likadana ut :-) det gör inte min man, när han ser par i likadan träningsoverall får jag alltid höra vad han tycker om det...
    Jag ska snart turista i er lilla stad, som jag bara älskar, där är underbart på sommaren...att promenera runt slottet en sommarkväll är snudd på magiskt :-)
    Kram

    SvaraRadera