tisdag, juni 26, 2012

Kökslampa


Jag har letat på Blocket. Jag har letat på aktionssajter och annonser i tidningar och på loppisar, bloppisar och till och med i affärer.

Jo, jag vet också att de inte är svåra att få tag på men det är ju om man har en plånbok som inte just varit mammaledig och en annan plånbok som tycker att det är onödigt mycket pengar för en lampa som lyser precis lika bra som vilken annan lampa som helst.

Nej, det gör det inte, den är perfekt!. Och så matchig i vårt hem. Var finns du Blocketsäljare som inte vet vad du har i dina ägor och lägger ut den till försäljning för 200:- just som jag klickar in och ser den först? Ska det vara så svårt?

- Men en sådan tror jag att jag har på vinden...

Svärmor. Fantastiska svärmor!! 

Det var en sådan hon hade på vinden. Fast inte nu längre :) Nu hänger den vackert på sin rättmätiga plats ovanför vårt köksbord. Men en lycklig jag under sig som inte kan låta bli att tvinga mannen i huset att säga "ja, den är fin.... ja, den passar jättebra in med allt annat. ja, *suck* den är perfekt..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar