tisdag, juni 26, 2012

Öroninflammation


Det verkar ha blivit en liten trend som Lundströmarna att se till att få ena örat inflammerat. Inez har fått sin första öroninflammation tillika första penicillinkur. Inte så kul tyckte hon. Inte så kul tyckte jag.

- JAG VILL ALLIG MER I HELA LIVET ÄTA MEDUSSIIIIIIIIIIN!!!!
Nope. Nej. Inte.

Hur i hela fridens namn ska vi lyckas få i henne hela kuren?

• Glassmuta fungerade inte. Hon sprutade ut medicinen som om hon vore en val med ett blåshål.
• Barbiemute - känns lite väl dyrt.
• Blanda ut med någonting annat? Hon är väldigt misstänksam. Kan hända att vi försökt med det tricket förut. Hon går inte på en nit två gånger.

Tips, råd och klappar på ryggen mottages gärna.

3 kommentarer:

  1. Chokladpudding! Det fungerade på Johans systers lilla tös för ett tag sedan. Om Inez nu gillar det vill säga. Annars kanske det finns ngt annat hon tycker extra mycket om som hon äter även om hon blir misstänksam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Chokladpudding! Det kan fungera. Står i skrivande stund och vispar :)

      Radera
  2. Hoppas chokladpuddingen fungerade =) Som liten fick jag penicillinkur efter penicillinkur (jag var förföljd av öroninflamationer, hade lätt en 5 st per år...) Jag fick då alltid pencilinet utrört i sylt till pannakakor, flingor mm. allt som sylt kunde serveras till!

    Kram kram

    SvaraRadera