måndag, mars 21, 2011

Premiär

på öppna förskolan idag! Äntligen har jag lyckats att ta oss dit :) Inez, Sixten och jag hade en date med Ville, Henry och Sina. Sina smsade mig igår och hade planerat dagen minutiöst, det märks att hon är tyska :) Dagen såg ut så här. Öppna förskolan 9-12, Inez och Ville äter lunch där. Sedan somnar alla barn i vagnen och mammorna dvs Sina och jag äter lunch ute i Hjorthagen. När barnen sovit klart går vi till en lekpark så de får leka lite till. Det här kommer aldrig gå, trodde vi... Men allt gick enligt plan!! Öppna förskolan var nästan lika bra som dagis, enligt Inez. Förutom att man skulle sitta i en ring och sjunga mitt under leken. URTRIIIST!!!!!! tyckte Inez och körde vidare i den stora leksaksbilen. Senare när mammorna ätit en blåsig lunch utomhus gick vi till lekplatsen vid Värdshuset. Den var full med vatten, bra för Ville i sina gummistövlar, mindre bra för Inez i sina (inte fullt så vattentäta) vintekängor. Men det gick bra och de hade jättekul!

Just ja, Sixten och Henry somnade i sina vagnar direkt när vi gick från öppna förskola. Sixten vaknade inte förrän vi kom hem!







Det blir mycket spring när man tar fart på två barn samtidigt när de båda vill bli påputtade framifrån.
Sina skötte jobbet utmärkt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar