måndag, mars 28, 2011

Vägen till Cake Pops!

Jag gjorde mina första cake pops i helgen. Det var inte svårt att göra själva smeten och bollar. Men. Att dressa bollarna i choklad lite snyggt var svårare. Vill man ha upp bollarna på pinnar bra man nog använda candy coating (istället för choklad) som stelnar och håller fast bollen på själva pinnen. Nu gled bollarna av pinnen när de stod för länge i rumstemperatur. Min inspirationskälla är Bakerella, som man kan följa här http://www.bakerella.com


Tyvärr glömde jag ta kort på de färdiga cake popsen, men här är vägen dit :)











 Giftig färg, eller hur! De blev väldigt söta både för ögat och för gommen, kanske allra mest för gommen. Men jag kommer definitivt ge mig på Cake Pops igen!!

PS. Om ni kollar in gårdagens inlägg, kan man spana in dom i bakgrunden på ett av korten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar