lördag, april 02, 2011

Har jag gått och blivit tant?

Jag tycker att tiden går så fort! Tantvarning?


• Inez pratar och pratar och PRATAR! Hon har visserligen alltid pratat mycket, med sitt eget språk som bara hon förstått, men nu pratar hon!

• När hon berättar om vad hon gjort på dagis berättar hon faktiskt sådant som hon har gjort.

• Hon har superkoll på vad som finns var och hon går och hämtar sakerna hon vill ha själv. Inte alltid så bra men ändå...

• För någon dag sedan kom hon gående med ett durkslag och sa "mamma, koka pasta". Jag tycker att det är ganska bra för en nybliven två-åring att ha koll på att man använder ett durkslag när man kokat pasta.

Det känns som om allt kommit bara senaste månaden...





• Sixten äter på. Favoriterna är morot och ärtor. Vem kan motstå Ärtor när man tänker efter?

• Han är också en riktig pratkvarn. Värre än Inez var i hans ålder. Var ska det här sluta?

• Han är otroligt medveten om sin omgivning. Om han får syn på nappflaska när vi gör i ordning ersättning letar han efter den när vi ställer in den i kylen på svalning.



Jag är kanske lite partisk... men de är duktiga våra barn. Duktiga och fina (och jobbigt envisa).

Något som är ett nästintill måste i varje småbarnsfamilj. Äppelklyftaren - min vän!

Inez viftar med en ballong, det var det roligaste Sixten upplevt i sitt ännu ganska korta liv. Han skrattade så han kiknade.

Vinterns C-vitamin laddning kom för att stanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar