onsdag, januari 11, 2012

Dagisinskolning - dag två!

Ge honom en spade och han är nöjd. Är vi ute totalignorerar han mig och ligger i vattenpölarna, sitter i den blöta sandlådan, går upp och ner för "det stora berget", sparkar fotboll och skrattar mest hela tiden. Det stora berget är förresten en liten, liten kulle som finns ute på dagisgården. Inez har döpt den efter berget i Dora - the Explorer.

Inomhus är det en annan sak. Han är undersökande men vill helst att jag sitter bredvid och allra helst vill ha sitta i mitt knä. På fredag är det dags för testlämning. Spännande! Jag tror att han kommer att vara hysterisk när jag lämnar honom men att anfallet kommer att gå över så snart jag inte syns längre. Hoppas på det i alla fall. Kanske inte det hysteriska anfallet men ni fattar poängen.

Inez tycker fortfarande att det är konstigt att jag är med på dagis och förstår inte varför hon inte får vara med Sixten på hans avdelning. Igår distraherade vi in henne på sin avdelning med att de hade fått klackskor till utklädningsrummet. Idag blev distraktionen att prins Filip (från Törnrosa) kanske ringer och och vill bjuda med henne på balen. Med sprudlande ögon berättade hon att han hade ringt och att hon varit på balen när jag mötte upp henne på gården på eftermiddagen. Vilken tur!

Ännu mer tur är att man har planerande vänner som har med sig kaffetermos till dagis så att vi inte kaffetörstar ihjäl!

(Klicka på Läs mer så får ni se fler bilder!)

Halsband på och redo för dagis.



Jag också snart redo för dagis!






Dagens resultat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar