söndag, februari 12, 2012

Sova hela natten?


Igår var det dags för operation "Sixten-SKA-sova-i-sin-säng-hela-natten". Jag är alltså dödstrött idag. Sixten minst lika trött. Vi har alltid lyft upp honom till oss när han vaknat på natten och han somnar om direkt. Men det medför också att ingen av oss sover speciellt bra. Speciellt inte då Inez alltid vandrar in till oss på natten. Fyra personer i en 160 cm bred säng är två personer för mycket. Inez ligger still när hon sover med oss medan väderkvarnen a.k.a. Sixten far runt, drar oss i håret, sparkar oss i ryggen och ja... är allmänt jobbig.

Hur gjorde vi då?
Jag bäddade ner mig i extrasängen som finns i hans rum och vägrade lyfta upp honom. Sixten är en mycket mammig kille och med Magnus skulle operationen vara dömd att misslyckas. Inte för att Magnus skulle vara sämre än mig utan för att Sixten skulle vara trött OCH förbannad. Vi behöver inte gå ut så hårt i början. Sixten har sovit i två-timmars perioder. Varit vaken en halvtimme där det skrikits, gnytts och tittats föraktfullt på mig. Men han har sovit hela natten i sin säng. Förhoppningsvis går det bättre i natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar