onsdag, mars 21, 2012

Sömn? Nej, tack

Kaffe och concealer!

Hur gör dom föräldrar som har kolikbarn? Eller dom som har tvillingar? Eller tvillingar med kolik?

Jag har haft tre och en halvtimme osammanhängande sömn, då Sixten varit superglad, jättearg, pratat så dreglet flugit ur munnen på honom. Krypit ur sängen för att leta rätt på en ny, förmodligen godare napp. Druckit två flaskor välling (inte jag då, utan Sixten) masat runt, dragit mig i håret, petat Magnus i ögonen och glatt poängterat "ööööjaaaa". Sixten har snurrat och snurrat och snurrat för att tillslut somna runt halv fem snåret.

Coffee anyone?

2 kommentarer:

  1. Vår natt har varit ungefär likadan och jag ställer samma frågor som dig...hur gör de med tvillingar? Ändå sover vår lilleman bra om man t.ex jämför (ska man inte göra, jag veeeet, men ändå...) med vår första som höll oss vakna måååånga låååånga nätter. Känns som om man inte hade klarat det nu (vilket man givetvis hade gjort) men jag är glad att det var ettan för många år sedan som var sådan och inte fyran nu.
    Konstigt är det ju att ens lilla hjärta som varit vaken oftast är väldigt pigg under dagen, trots allt :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med våra två har vi egentligen aldrig behövt gå upp mer än kanske 20 ggr totalt. De har allt som oftast somnat om när de kommit upp till vår säng. Så jag har ingen egentlig rätt att gnälla. Det som stör mig är att jag känner mig bakfull utan fått den där trevliga kvällen ;)

      Kram

      Radera