lördag, december 03, 2011

Garden berry cupcakes with classic creme cheese frosting

Helt ärligt har jag aldrig varit så förtjust i sötsaker. Jag är en mattjej. Men jag har blivit biten av den pågående baktrenden och dessa cupcakes bakade jag och Inez idag. De var nästan löjligt goda!!!! Nästan så goda att jag får gåshud när jag tänker på att jag har sju stycken kvar som väntar på mig... Ska nog lägga barnen tidigt ikväll :)


Mmmm...Mums!

Garden berry cupcakes with classic creme cheese frosting (12 stycken cupcakes)
3 ägg
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
skal och saft av en citron
4 dl bär, jag använde svarta och röda vinbär, jordgubbar och hallon

Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker superpösigt. Smält smöret, häll i mjölken och blanda ner i äggsmeten. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd ner det försiktigt, försiktigt i äggsmeten. Blanda i skalet av citronen, citronsaften och bären. Grädda mitt i ugnen i på kvart på 175 grader.

Creme cheese frosting
60 g smör
5 dl florsocker
1 tsk vanilj
1 msk citronsaft
100 g philadelphiaost

Smält smöret och gegga ihop!

Dekorera valfritt med strössel, färg, marsipan och tja... vad du nu känner för.

2 kommentarer: