tisdag, december 27, 2011

Tandfeber...

Sixten har haft feber hela dagen igår och halva dagen idag. Det kändes som om han höll på att brinna upp i natt men jag ville inte väcka honom med att ta tempen och han hade redan fått en Alvedon. Han kändes lite varm men var pigg på morgonen och då hade han 39,3C... Jag önskar jag kunde vara lika pigg när jag hade feber. Men piggheten försvann och om jag var mer än en halv meter från honom gallskerk han och det tär i mammasjälen att sätta ner honom, men krampen i armarna av att bära en dryg 10 kilos Sixten tar överhand över själen. Gissar på att det är kindtänder på gång, för han äter som en myra. Tur att han har hull att ta av. Men lite frisk luft var ett måste, det var många plusgrader ute, strålande sol och en härlig vind!! Vi drog till en av lekparkerna och shoppade börja-dagis-kläder till Sixten (+ gummistövlar). Jag älskar rean på MiniBee!

Febrig och söt i en lite för stor gunga.




Shoppat på MiniBee




Alvedon gör susen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar