söndag, december 18, 2011

Pepparkakshus

Det har snöat hela kvällen ingår och under natten. Med tanke på att vi har plusgrader ute är det ett blött, blött snötäcke som ligger över oss. Men vi (jag) kämpar med julstämningen och det var dags att fixa pepparkakshuset. Jag har aldrig satt ihop ett innan, jag är mer för att piffa till det. Och efter årets erfarenhet av smält socker kommer 2012 års pepparkakshus sättas ihop med krisyr eller karlssons klister. Ge mig en epidural!!! Brännblåsor gör vidrigt ont... Min bästa vän är för dagen en påse frusna grönsaker.

Det blev för tungt med att putta ett sovande barn i vagnen och dra ett lyckligt barn i pulkan i blötsnön.
Det lyckliga barnet blev mindre lycklig när hon fick dra pulkan själv, men bara lite...




OK, här är mallen vi ska följa...

...det blir kanske svårt om man ser till Inez val av dekormaterial.


Tadaaaaa!! Inez första egendekorerade pepparkakshus.

1 kommentar:

  1. Det är ju ett av de bästa husen jag sett - har aldrig gillat att äta upp pepparkakshuset innan men detta kan jag lätt tänka mig att sätta tänderna i =) Heja Inez!!!

    SvaraRadera