lördag, december 10, 2011

Nobel

Varje år sitter jag där med spänd förväntan och stora planer. Nästa år då, DÅ, ska vi ha en mininobelfest hemma. Tre-rätters, långklänning och frack (kostym duger också) men sedan när jag sett klänningarna, maten är presenterad och blomdekorationerna är granskade så har jag tröttnat. Inte för att jag tycker att det är ointressant men jag fastnar bara inte. Tristast är det nog för mig som missar ett ypperligt bra bildningstillfälle. Men nästa år, vid den återigen planerade mininobelfesten kanske jag fastnar ändå...


Annars då? Jo, vi följde med Magnus på hans väg till jobbet idag. Till Inez stora förtret var portarna stängda till slottet så vi kunde aldrig ta reda på om Törnrosa vaknat eller inte. I morgon kommer Ville med brorsan Henry och mamma Sina för julpyssel. Spännande! Undrar just hur mycket glitter som kommer vara på pysslet respektive väggar och golv. Tur att jag gillar glitter!

Inez, mest intresserad av isen på vattenpölarna. "-Ser ni, iiiiiis!!"



Inez var lätt motsträvig (som alltid) när det var dags att säga hej då.



"-Ge mig en kram sa jag!!!"
Och Inez tjuter av skratt och flyr iväg till närmaste istäckta vattenpöl.


3 kommentarer:

  1. Precis så har jag tänkt varje år oxå... och i år hade vari ett ypperligt år eftersom det är en lördag - men halt slut efter dagens julmarknad blir det det enklaste av allt -räker och skumpa - nästan som Nobel?

    Vad sägs om att ha mini Nobelmiddag ihop nästa år? Kram kram

    SvaraRadera
  2. Låter fantastiskt! Ska vi boka redan nu så att vi inte kan backa undan?

    SvaraRadera