onsdag, december 28, 2011

Bättringsvägen

Ingen Alvedon sedan i morse och han har faktiskt ätit idag. Inte riktigt samma mängder som han brukar, men han har i alla fall ätit. Det går år rätt håll! Det kändes inte så när vi vaknade efter drygt fem timmars total sömn på soffan. Inez kom gåendes runt 03.00 snåret och ville titta på TV, två sekunder efter den uttalade meningen slocknade hon som ett ljus bredvid mig i soffan och jag kunde inte ta mig därifrån. Sixten sov men grät och gnydde och snurrade runt som en krokodil i vattenbrynet med en antilop i munnen. Jag sov knappt och dagen har därför varit på konstant språng för att inte somna.





Jag har spelat spel, en uppdaterad version av "Råttfällan".
Tanken var att Inez också skulle spela men hennes prinsessor har hela tiden radat upp  sig och gjort sig redo för balen, samtidigt som de ätit tårta (de gröna plupparna) och bakelser (de rosa...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar